Koiruus on sopeutunut mukavasti tänne meille. Seuraa perässä kun perskärpänen, mutta olen jättänyt huomiotta sen välillä. Tänään jo uskalsi kirmailla ulkona ja pyöriä pitkin nurmikoita. Hauska näky kun koiruus vaani kuivia lehtiä ym. liikkuvaa ulkona. Ja se jopa jaksoikin paljon paremmin kun eilen. Tänään oli kyllä lämpimämpääkin kun eilen. Koiran nimeksi tuli Foxy. Sopii sen väritykseen ja liikkeisiin hyvin. Se on siis sen kennelnimi (tai osa siitä) mutta kun se oli meistä niin hyvä, niin jätettiin se sille. Lyhyt ja ytimekäs, niin kuin koirakin :) Yksinoloa olen opettanut koiralle. Viime yönä nukuin vielä olohuoneessa, mutta koira haki koko ajan huomiota kun huomasi että nukun sohvalla. AIna kun se heräsi, se tepasteli sohvan viereen, nousi ylös ja aloitti sen hillittömän ulinan. Olin ihan niin kun en ois huomannutkaan. Sitten kun se siihen rauhoittui, nostin sen omaan koppaan, silitin hetken, en puhunut mitään ja menin takaisin sohvalle. Sinne se aina nukahti. Mies onneksi heräsi aamulla aikasemmin ja teki hommia olkkarissa koneella, et mä pääsin nukkumaan pariksi tunniksi.

Ens yönä kokeillaan siirtyä makkariin molemmat. Mä luulen, että se auttaa koska Foxy ei näe meitä eikä siis hae semmosta leikkimielistä huomiota. Varmasti itkee ja vinkuu mutta josko se sitten aina rauhoittuisi nopeemmin. Tänään kävin pyykkituvalla, olin siis muutaman minuutin pois ja kun tulin takasin kuuntelin ulko-oven takana että kuuluuko meiltä ääniä, eikä kuulunut mitään. SItten kun Foxy nukkui, menin makkariin ja olin siellä oven takana hetken. Kuulin kuinka se heräsi ja alkoi vinkua. Odotin että se hiljeni ja menin olkkariin. Se oli tehnyt asiansa siinä välissä sisälle. Olin poissa siis ehkä n.10 minsaa. Ei se sitä koko aikaa vinkunut, välillä vaan vähän vinkaisi ja haukahti. Vein alakertaan ilmoitustaululle lapun, että "meillä on pieni koira, joka saattaa pitää ääntä yöllä ja yksinollessaan. Harjoittelemme ja koulutamme koiraamme koko ajan. Toivomme naapureilta ymmärrystä ja ilmoituksen suoraan meille jos äänet häiritsevät."  Musta ois reilua, jos meille ilmoitettais suoraan eikä johonkin isännöitsijälle. Eihän me voida välttämättä tietää minkälaista mölinää koira yksinollessaan pitää. Voihan se esim. säikähtää jotain käytävästä tulevaa isoa ääntä ja siksi yksinollesaan ulisee vaikka muuten ois aina ollut nätisti. Koitan olla jämäkkä ja määrätietoinen ja aina kieltää samat touhut.  silti välillä on vähän epävarma olo kun ei tiedä että onko nyt unohtanut jotain tosi olennaista... Foxy on ainakin iloinen, leikkisä ja ihan verraton koira!